12 mars 2012

7 ½ timmes arbete idag, på eftermiddags fikat så ringde dom från dagis.
Dom misstänkte att Liam hade ögoninflammation.
När dom kommit in för att äta mellanmål så hade han börjat gallskrika, ögat var jätte svullet och jätte varigt. Stämplade ut och åkte för att hämta honom, ögat såg verkligen inte roligt ut.
Dessutom såg jag 2 st pytte små röda prickar på halsen, okunnig som jag är så frågade jag en i personalen om det kunde vara vattenkoppor? Ja det är nog inte omöjligt, just precis då så kliade sej Liam på magen, jag lyfte på tröjan och ja...det var vattenkoppor, han hade flera på magen och några på ryggen.
Inte helt otippat då hans kusiner haft/har det.

Så...nu har jag en prickig skrutt med ögoninflammation, så typiskt att det ska komma samtidigt.
Men han har ändå varit på jätte bra humör idag, eftermiddagen tillbringades ute på baksidan i det underbara vår vädret, 15,5 plus grader och sol, looooovely, nu börjar det likna nåt :)

Inga kommentarer: