23 augusti 2011

Trötta barn, trött mamma

Fy vilken eftermiddag, är evigt tacksam att barnen inte alltid går på dagis 7-16. Till att börja med blev Liam skit sur när jag kom och hämtade dom, han ville INTE åka hem. Gnället fortsatte i bilen och sen har det fortsatt ända tills nu, hade han fått så hade han nog gärna gått och lagt sej så fort vi kom hem. Trots gnälliga barn så lyckades jag fixa tvätten, plocka in tvätten, laga mat, duscha och till sist bada barnen, Meja verkar ha somnat men Liam är fortfarande vaken, somnar han inte ikväll så blir jag tokig.

Idag testade jag ett nytt recept, baconlindad kycklingfile fylld med creme fraiche/feta ost och soltorkade tomater, provsmakade lite innan och oj så gott det var, det tipsar jag om. Till det blir det en god sallad. Ser fram emot lunchen imorgon :)

Imorgon blir det 7-12 på dagis för barnen, skönt med lite kortare dagar.

Inga kommentarer: