15 april 2011

Apgammal, grå och trist?

Sitter och kollar på Vimmelbilder, fråga mej inte varför :DMen fy, plötsligt känner jag mej apgammal och typ som världens tristaste människa. Försöker komma på när jag sist var ute på krogen? NÄR NÄR NÄR? Efter en stunds eftertanke inser jag att det måste vara ungefär i samma veva som jag och Daniel träffades, alltså för typ 7 år sen? 7 ÅR! Omg...och minns jag inte helt fel så var den där sista gången en riktigt misslyckad gång, ni vet, betala inträde, betala garderob, beställa en drink/cider/öl/vin, få hemlängtan, svepa drinken/cidern/ölen/vinet fort som sjutton och fixa skjuts hem.
Kan iof inte påstå att jag saknar kroglivet så sett, eller jo...kanske lite livet som det var då man var på krogen mycket, missförstå mej nu inte, jag älskar mitt nuvarande liv...det är så jag vill ha mitt liv just nu, men ibland kan man sakna det där livet man levde innan, även om jag såklart aldrig skulle vilja ha det så nu, hade nog fått mer panik om jag som snart 28 åring levt så och varken haft hus, sambo, hund eller barn.
Nu för tiden bjuds det ju mest på lite "seriösare" evenemang...men vad som helst kan egentligen vara kul. En riktig hemmafest, typ som sambons systers 25 års fest i somras, det var KUL, eller tyrolerfesten med sambon jobb i höstas, det var APKUL, hade noll förväntningar inför denna kvällen men HJÄLP så kul vi hade, en riktig tyrolerfest med dans på borden och öl slabbande.

Hum...förstod ni ens nånting? Ha ha...nåja, några små tankar bara.
Nu ska jag göra det jag nu för tiden gör på helgen...mys i soffan :)

2 kommentarer:

Psudotvillingmamman sa...

Vad roligt då att Daniels 30-årsfest närmar sig!! Den längtar jag till.. =)
Kanske du skulle följa med oss till öltältet den 4 juni? Några fler mammor kan vi säkert hitta!! =)

Fanny sa...

Ha ha, ja det är väl tur det ;)
Är det hjulafton den 4:e? För isf ska vi nog fixa barnvakt och dra dit båda två.