24 mars 2011

Härliga vår

Nu känns det verkligen som att våren är här för att stanna, tycker inte ni det också? Efter middagen idag tog jag med barnen och gick ut på baksidan, men fyyyy så äckligt det var där ute, riktig sumpmark, det var tur att jag satte på barnen regnbrallor och stövlar ;), dessutom har ju hunden sprungit där ute hela vintern så ni kan ju gissa vad som kom fram när snön försvann? Nåja, lite hundbajs plock och grej plock blev det för min del och barnen roade sej själv, Meja är verkligen så lycklig när hon är ute. När vi var färdiga ute så fixade vi iordning lite på altanen, dammsugade och moppade, plockade fram utemöblerna, men det känns inte helst ok eftersom jag inte putsade fönstrena, ja jag är en sån där som vill ha allt iordning innan jag plockar fram sakerna, det blir lixom mer som en belöning då.

Resten av dagen så har Meja tjurat...och tjurat...och tjurat. Jag förstår mej verkligen inte på henne, enda sekunden är hon typ världens lyckligaste och sen vänder allt och hon gallskriker tills hon tappar luften, what lixom?, jag försöker att inte göra en så stor grej av det, för det kanske är det hon vill? Barn har ju sina knep. Båda somnade i sina sängar i helt ok tid och jag sitter här och är allmänt uttråkad, skulle lätt kunna gå och lägga mej men det är lite pinsam när klockan bara är strax efter 21 va?! :P

1 kommentar:

Jessica - Mamma till Milo o Lia sa...

Hehe Lia är precis likadan. Hon vänder på en microsekund! Det kan räcka med att hon vinglar till, även om hon inte slår sig, å sen brytet helvetet lös och det tar LÅÅÅÅNG tid innan hon blir glad igen. Dessa töser!