9 februari 2011

Onsdag

Nu är det lugnt och tyst i detta hus, förutom en hund som lagt i högsta växeln på snarkandet :) Liams nya sovtid verkar vara runt kl 21, ja det är väl bara att gilla läget antar jag. Det blir ialla fall några timmars lugn och ro för mej innan jag stuper i säng. Fast igår gav jag upp ganska tidigt, trots att jag inte var trött, men det är faktiskt underbart att krypa ner under täcket, låg och slö tittade på tv:n, nåt totalt ointressant, typ Road Wars på volym 0, tur det var text, vaknade ialla fall 02.17 av att tv:n stod och blinkade, ja jag var nog trött ändå. Fast jag älskar att somna sådär, inget ligga och vrida och vända på sej i evigheter innan man somnar.

Btw, idag är det min namnsdag, grattis Fanny :) Och som vanligt den dagen så blev det semel ätning med min familj minus lillebror, trots att jag egentligen inte gillar semlor, petar bort mandelmassan och det mesta av grädden, men bullen är ialla fall god :) Jag fattar inte riktigt grejen, och mandelmassa är bland det äckligaste jag vet, tillsammans med marsipan, och grädde funkar i smååå mängder.
Fast sen kom jag på en sak, är det inte lite taskigt att döpa barnen till namn som inte har namnsdag? Varken Liam eller Meja.

Idag fuskar jag lite, har varit duktig och inte rört godis skålen sen i helgen, men idag är det lill lördag, så det åkte fram några bitar, men bara några, skålen står kvar i skåpet och jag ska iiiiinte röra den mera förens på fredag :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gott med godis! Jag har suttit och funderat på chokladkakan i skåpet ett par timmar nu, men fortfarande inte bestämmt mig om jag ska ta en bit eller inte. Stora beslut att ta liksom haha!
Ha en go kväll!
KRAM Anna

Fanny sa...

Mmm, godis är ju väldans gott, alldeles för gott, försöker ju bli kvitt mitt godisberoende, ingenting sen i lördags, men nu fick det bli några bitar och jag är SÅ stolt att det verkligen bara blev några bitar :)

Ha ha, jaa, vilka problem lixom ;) Ha en mysig kväll du också :) Kramars