7 juni 2012

Halsfluss och förstoppning

Halsflussen stod jag för och förstoppningen stod Meja för.
Händelserika dagar sen sist.
Kände mej totalt slut förra torsdagen, vaknade i fredags upp med feber och det var nästan omöjligt att svälja. Ett samtal till VC och jag fick en tid bara några timmar senare. Snabb test togs och jag fick diagnosen halsfluss och en kur penicilin. Kände mej piggare redan under lördagen men trots detta så kändes det omöjligt att delta i den planerade möhippan, skit också, jag surar  fortfarande över detta. Men jag får se fram emot bröllopet istället.

Problem nr 2 är Mejas mage som ständigt strular. Förstoppad vilket enbart innerbär skrik och tårar. Igår fick vi nog och ringde barnakuten, men nej, dit fick vi inte komma. Fick tips om att köpa Mikrolax, men vart gör man det en röd dag? Det fick bli en tur till Jkpg för att leta upp ett öppet apotek, vilket verkade omöjligt. Ytterligare ett samtal till barnakuten och denna gången fick vi komma dit, åkte till sjukhuset, plockade ur Meja ur bilen och då hade det minsann hänt nåt litet i brallan. Timmars väntande på akuten kändes sådär eftersom det redan började bli kväll så vi bestämde oss för att avvakta tills idag. En tur till Ica Maxi, DÄR fanns ett öppet Apotek, köpte Mikrolax som vi gav när vi kom hem och "proppen" släppte direkt.

Trevliga dagar vi haft va? :)

Nu hoppas jag att kommande dagar bli bättre och just nu ser jag mest fram emot midsommar firandet i Västervik, om 2 veckor är vi där :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Berättade om stackars Meja för Emma idag. Hon har Mi..olax hemma. varför tänkte vi inte på det?!!! Fast nu vet du till nästa gång ;)
Krams / Karin