28 januari 2012

Cykelvagn

Nu är en cykelvagn på väg hem till oss.
Jag skäms faktiskt över att jag åker bil till jobbet, det tar ungefär lika lång tid att åka bil som att cykla, eller till och med fortare om jag cyklar. Det smartaste och smidigaste lösningen är ju en cykelvagn. Och för att jag inte ska ta bilen, så måste det vara smidigt. Att ha Meja på cykeln och Liam cyklandes på egen cykel känns sådär lagom osmidigt, speciellt runt kl 6.30 på morgonen.
Förhoppningen är att vi ska klara oss med en bil, och lite motion mår man ju inte dåligt av :)

8 kommentarer:

Emma sa...

Det får det bli en här oxå sen, så vi kan cykla till er o ta en kopp :-) Vart beställde du denna?

Fanny sa...

Precis vad jag tänkte :) Super smidigt när man vill cykla lite längre, typ till Skryd :)
cykelvagnar.se

Emma sa...

Japp kanon! Bara den är lätt att "dra" :-) Undra vad som skiljer mot denna o biltemas/ julas?

Fanny sa...

Brukar ju gå ganska smidigt när det är hjul :), tror denna vägde 9 kg. Hm...mja, jag är ju inget fan av Bil(skrot)tema. Man får väl vad man betalar för typ. Biltemas maxlast var typ 26 kg och denna var 40 kg. Plus att det var större så att större barn kan åka, en del var ju ålder 1-3 år och denna upp till 6 år.

Fanny sa...

Det var alltså XL modellen vi beställde :)

Emma sa...

Jo iofs, denna ser ju rejälare ut :-) Nae biltemas blir dt inte, ev julas. Den är upp till 40 kg.

Fanny sa...

Det var ju bra pris på denna nu också med tanke på ord priser. Ni får komma och klämma på den när vi fått hem den :)

Emma sa...

Japp vi får ta en visit på den när den anlänt :-)