6 november 2011

November?

Kom just på att det är November. Alltså jag är typ fortfarande kvar i September eller nåt, typ i början av hösten, men enligt kalendern är det tydligen 6 November. Borde det inte vara typ kallt och snö nu? Här känns snön väldigt långt bort när det är runt 10 grader + på dagarna. Så även om det känns galet så är det faktiskt dags att börja fundilera på julklappar, advents ljusstakar och julpynt. Om 3 veckor har vi varit på julbord och om 4 veckor så står stjärnorna i fönstrena och huset börjar gå i rött.

Idag har det varit en "umgås med familjerna dag", först middag hos mamma och pappa + mormor sen fika hos Lena med kusin bus, charader och tipp leken för barnen. För mycket kaffe för mej...
Barnen somnade bums ikväll och nu njuter jag av lugnet. Imorgon är det dags för jobb/dagis igen. Torsdag/Fredag kickoff med jobbet i Vadstena, ÄNTLIGEN kan jag följa med, har aldrig tidigare kunnat följa med då Daniel jobbat sina knäppa arbetstider. Och ja...det ska bli ganska så skönt att sova på hotell, när gjorde jag det sist lixom? Det måste varit typ...2006, med Liam i magen när vi firade pappas 50 års dag i Sthlm, alla övernattningar efter det har nog skett i stugor/husvagn.
Nu ska jag spana vidare efter julklappar, tar fortfarande tacksamt emot tips :)

Inga kommentarer: