19 oktober 2011

Atjooooo

Atjo atjo prosiiiiiit, gaah, nyser, snorar och kan knappt andas, känner mej helt mulad i ansiktet, dumma förkylning, det värsta när jag är förkyld är att jag blir så jädrans irriterad och allt jag gör blir bara jobbigt. Ansöker härmed att bli av med denna förkylning under natten.

Idag hämtade vi ut Liams vinteroverall från Didriksons, och ja...den var stor, lite väl stor, velade mellan 110 och 120 och tog till slut 120, det skulle jag nog inte gjort, denna lär nog passa mer nästa vinter, men hur kul är det om han ska bada i den denna vintern? Det får nog bli tillbaka skick, men...då är ju den färgen slut i 110, så då måste jag tänka om igen *suck*. Nackdelen med att beställa kläder, det kan bli lite hursom helst. Men fin var den ialla fall.

4 kommentarer:

emma sa...

Köpte fel till joels oxå. Tog 100 & den var lagom då. Fick köpa 110 i annan shop då den var slut där...
Strl 110 är ju strl mellan 110-120 cm. :-) 120 mellan 120-130 cm :-)

Fanny sa...

Uff, så störande. Fast nu såg jag att den visst fanns i 110 ändå :) Lite irriterande dock för till mej sa dom att 110 var lika stor som Molo i 110, därför tog jag ju 120 men så blev det fel ändå. Ja ja, bara att skicka tillbaka. Men hur pass stor är 110 på Joel?

emma sa...

Du ska gå efter längden. My är 93 cm lång tog då strl 90 till henne, joel är 106, tog 110... Det är växmån på dom iaf :-)

Fanny sa...

Liam är nog runt 109 cm, får bli ett byte till 110, jag hakade nog mest upp mej på att han hade 110 i sin gamla, men ja, dom är ju lite större i storlek Didriksons.