15 maj 2011

Söndag

Och en riktig söndag har det varit, jag haaaatar söndagar, vet inte varför, behöver ju inte ha nån ångest över att ledigheten är slut, för jag jobbar inte förens på torsdag, men ändå. Tråkigt väder har det också varit, ena sekunden sol och andra sekunder regn, man vågar ju för tusan inte gå ut, för nej, ska det regna så vill jag inte vara ute. Nu ska jag inte gnälla mera :) Eftermiddagen blev ialla fall trevlig med fika hos Ida och Sandor med barn, länge sen vi sågs nu ju. Efter det blev det kvällsmat hos "svärmor", svärmor med " för hon är ju egentligen inte min svärmor eftersom jag och Daniel inte är gifta. Vad kallar ni era "svärmor" svärmor? Svammel...
Såg precis min "svägerskas" önskan om att hennes sambo skulle fria...tänkte tankarna och nej, giftemål är inget som jag längtar efter, för min del kan vi lika gärna "bara" vara sambos, men visst, för enkelhetens skull och att Daniel ska ha samma efternamn som barnen men annars kan det kvitta. Men OM vi skulle gifta oss nån gång så vill jag inte göra nån big deal av det hela, ett kyrkobröllop med massor av gäster är inget jag drömmer om. Dröm bröllopet för min del är att jag, Daniel och barnen åker iväg nånstans, typ utomlands och gifter oss på en strand lite sådär i smyg, kanske en liten fest för dom närmaste när vi kommer hem igen. Dom pengarna som ett stort bröllop kan kosta skulle jag hellre lägga på en resa och göra ett minne på det sättet. Hur ser ditt dröm bröllop ut?

Nu ska jag sluta svammla, har egentligen ingen aning om vad jag skrivit :)

Inga kommentarer: