17 mars 2011

Hopplöst

Var precis i affären och handlade allt (trodde jag) till Liams kalas i eftermiddag. Blir inget avancerat, frallor och sen marängsviss...hursom helst. Chokladsås glömde jag köpa, men det är ju enkelt att göra egen, om man har saker hemma vill säga, mjölk, socker och kakao, sagt och gjort, men oj så lite det blev, får nog göra en sats till, eller inte, kakao SLUT. Ok, då gör vi lite kolasås då, socker SLUT, eller ja, det finns exakt 2 dl socker kvar, som ska användas till marängerna, som jag också glömde köpa...eller ska jag helt enkelt ta mej en till tur till affären? Känns lagom lockande när man ska dra med sej två busiga barn.

Nåja...här har vi haft en mysig förmiddag med lite paketöppning. När jag var sådär lagom nyvaken så låstes dörren upp och Daniel kom hem en sväng, han ville såklart gratta Liam lite eftersom han säkert är hemma  sent igen. Så det blev lite paketöppning, en radiostyrd bil, målar bok och pennor, så nu är Liam lite sysselsatt tills det är dags för kalas...

Inga kommentarer: