8 februari 2011

Host host

Gårdagen ägnades åt Mejas hosta och pipande och väsande, förmiddagen var lugn men när det var dags för middags tuppluren så blev det mycket värre. Så det fick bli ett samtal till VC, hon frågade flera gånger om jag var angelägen att komma dit eftersom vi då skulle få deras sista akut tid för dagen, hum JAAAAAA, jag ger mej inte så lätt damen lilla. Så vi fick en tid nån timma senare. Var först rädd att det var förkylningsastma, det var därför jag ville kolla upp det men tydligen var det bara nåt virus och lite igentäppta luftrör, så vi fick en mirakel hostmedicin som hjälpte nästan direkt, det hostades nästan hela kvällen när hon somnat men var ändå helt ok, trodde jag skulle få springa upp och ner hela natten men jag var inte uppe en gång.
Idag är det bättre men det hörs ju att det blir lite värre när hon är igång, men hon verkar inte besväras av det så mycket, förutom när hon ska sova. Blir snart tossig av dessa förkylningar som aldrig verkar ge med sej, återigen, vi vill ha vår typ NU. Och just nu känns det faktiskt som vår, flera plus grader, snö som töar bort och strålande sol. Men ajaj, jag får nog bakläxa på städningen, solen avslöjar det mesta ;) Så idag får det bli fönsterputsning, misstänker att barnen fyller på med nya handavtryck och slickade på fönster ganska fort ändå :)

Inga kommentarer: