11 februari 2011

Brrrr

Jahopp då var det riktig vinter igen då, -16 grader, alltså jag är så sjukt less på vintern så så jag snart blir galen. I början av veckan hade jag riktiga vårkänslor, gatorna var så gott som snöfria och gräset började skymta fram...men sen kom det mera snö och nu kölden igen. Bläk!

Igår blev det en liten tripp till Jönköping, "stora" bilen skulle lämnas in på reperation, nån fruktansvärt smart människa som backat in i den och bucklat bagageluckan, hur kul? Det suger ganska hårt att betala 3000 kr för någon som nån annan gjort lixom, men men, vad gör man? Så nu får vi åka runt i "lilla" bilen, ja det är inte helt smidigt, hur sjutton tänkte vi när vi som barnfamilj köpte en 2 dörrars bil? Visserligen är den tänkt som Daniels pendlarbil men ändå, det händer ju faktiskt att även jag får ha den ibland. Och jag lovar, det är INTE smidigt att få in barnen i baksätet, fast det ser nog ganska roligt ut när jag får stå upp bak i bilen för att få in barnen, nåja.

Idag ska vi hitta på nånting med barnens kusiner och föräldrar, förmodligen Monkey Town, det ryktades om att delar var avstängda, får se om det är värt att betala 200 kr annars får vi hitta på nåt annat. Senare blir det middag med Daniels familj, alltid lika spännande, många vuxna och många barn, men det brukar funka fin fint.

Hoppas ni har en underbar lördag allihopa.

Inga kommentarer: