8 februari 2011

Borta

Borta...jag det är ungefär så jag känner mej just nu.
Meja har varit bättre under dagen, knappt ingen hosta med väsandet fortsätter, speciellt när hon springer runt och klättrar och har sej, framåt kvällen blev det mycket värre igen, alltså det låter så läskigt att jag nästan vill stoppa proppar i öronen. Eftersom Liam knappt aldrig varit sjuk så är jag ingen sjukdoms expert direkt men kan dom verkligen låta så illa av en vanlig förkylning, eller virus som läkaren sa? Jag sitter bara och nojjar mej över den där förkylningsastman hela tiden, och när jag nojjar så nojjar jag rejält...så mycket att jag får alldeles ont i magen. Pjuh...frågan är om man ska lita på läkarna? Jag är tveksamt, sist jag var sjuk så hade jag ju halsfluss av läkare nr 1, körtelfeber av läkaren nr 2 och idag fick jag brev på posten att det tydligen inte var körtelfeber heller? Ska bli mycket spännande att se vad det var, fick en tid för återbesök nästa vecka.
Nåja...efter att Liam somnat (alldeles för sent som vanligt) så har kvällen varit ganska lugn, har varit inne hos en väsandes Meja några gånger, tycker så synd om henne när hon inte kan sova ordentligt.
Jag tror faktiskt det får bli ett samtal till VC imorgon igen, visst borde hon kunna få nåt som vidgar upp luftrören lite snabbare?

Sjukdomar sjukdomar...roligt ämne men det är väl så det är nu för tiden.

Och för att hålla mej till rubriken...jag känner mej heeeelt borta, orkar/kan inte koncentrera mej på nåt, är faktiskt helt imponerad över att jag lyckats knappra ner detta inlägg.
Får nog bli sängen snart, och hoppas det går nåt ok på tv att vila ögonen på tills jag somnar...eller tills det hostas...och väses...eller tills darling kommer hem...eller, ja, säger nog godnatt nu :)

Inga kommentarer: