22 januari 2011

MAAAAAAAAAAAT!!!

Om ni bara visste hur underbart det är att kunna äta igen, efter att ha levt på fil och nyponsoppa i nästan 2 veckor kan jag nu äta MAT!!! Halsen är inte riktigt som den ska än men nu kan jag ialla fall äta och dricka utan att halvt dö varenda gång jag ska svälja. Underbart!

Idag blev det badhus premiär för Liam, pinsamt men vi har aldrig varit i badhuset med honom, men idag tog mormor med sej honom på morgonen och oj så skoj han hade haft, så nu måste vi pallra oss till badhuset, tror även Meja skulle tycka det var kul. Sen blev det middag, MAAAAAAT, gjorde den goda GI kycklinggratängen som Evelina bjöd oss på i början av veckan, såå gott. Sen blev det fika med familjen Sandor och Ida med pojkar. Imorgon blir det en hel dag med mamma och pappa eftersom Daniel jobbar.

Nu sitter jag här och väntar på att Liam ska somna så att jag kan plocka fram min skål med godis, han har redan fått sitt, får han mer nu så lär han få världens socker kick och somna först efter midnatt eller nåt.

Funderar på att ta ett litet ryck och slänga ut lite kläder på Tradera, har rensat en hel del, nu börjar ju alla fina vår/sommar kläder komma och då vill jag ha en maaaaassa pengar så att jag kan köpa nytt :)

Dagens Meja i fina Småfolk klänningen med katter såklart :)
Och JA, hon behöver klippas, men hur sjutton klipper man en 1 åring som absolut inte kan sitta stilla?

2 kommentarer:

Vikkan sa...

Tips är att sätta barnet på en stol framför en mycket fängslande barnfilm så kanske man hinner klippa åtminstone lite hår. ;)

Skönt att kunna äta igen! Jag kräktes ju typ i 84 dagar i sträck i början av min graviditet så jag vet ju hur skönt det är när man kan börja äta igen.

/Vikkan

Fanny sa...

Så får det nog bli, en film och kanske nån muta i form av nåt ätbart, egentligen är det bara luggen som ska klippas lite så det borde vara överstökat fort :)

Ja det är alldeles underbart, tänk att man helt plötsligt uppskattar små saker som att äta och dricka :)

Fy så jobbigt det måste ha varit :( Skönt att du mår bättre nu, och förmodligen är allt glömt när du får snusa bebis :)