26 januari 2011

Kallt

Uff, nu är det sådär kallt igen, -14, jag gillar verkligen inte denna kylan, inte mina stackars händer heller, så fort det blir lite kallare så spricker händerna och det gör så ONT, nån som har nån mirakel kur?, jag har testat det mesta och inget hjälper.

Idag har varit en ganska så behaglig dag, startade dagen med lite mer frall bakning och kladdmuffins bakning, sen var det dags för middag, idag blev det fiskgratäng och potatis, uppskattat, barnen är som tokiga i fisk. På eftermiddagen tog vi vagnen och gick till mamma och pappa, barnen älskar att vara där, uppmärksamhet till 100%, och för min del blir det således lugn och skönt en stund. Sen blev det kväll och vi gick hem igen, mamma gjorde oss sällskap, mest för att peppra Liam att orka gå hela vägen hem, den lilla latfisen börjar gnälla om att fötterna gör ont efter bara några meter. Väl hemma var det dags för pyjamas, Meja somnade direkt efter vällingen, Liam skulle vänta med att sova tills Daniel kom hem, det lyckades han inte riktigt med utan somnade precis några sekunder innan han steg innanför dörren. Nu är Daniel ledig tills på söndag så jag hoppas på några mysiga dagar tillsammans med hela familjen.

Idag blev det invigning av nya kjolen och strumpbyxorna från VV.

Inga kommentarer: